Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

FYSIOTERAPEUTEN 5/16

3

innhold

AKTUELT

5

Skolehelsetjenesten: – Døren

er åpen, vi må våge å gå inn

9

– Nålebehandling er ikke

ufarlig

10

Fakta og feilslutninger om

akupunktur

12

– Vi er klare for morgen-

dagens utfordringer

14

Tariff 2016: Kompetanse skal

lønnse seg

16

Langvarig sykefravær: Økt

tverrfaglighet gir resultater

FAG

20

Fysisk aktivitet som pedago-

gisk læringsmetode i skolen

26

Kommentar: Stopp rund-

dansen

27

Doktorgrad: Klassifisering,

måling og behandling av

kakeksi hos kreftpasienter

28

Editorial: The TIDieR checklist

will benefit the psysiothe-

rapy profession

30

Cochrane-oppsummering fra

Kunnskapssenteret

31

Bokanmeldelse

REPORTASJE

32

Ubetinget smerte

FASTE

SPALTER

39

Nytt fra NFF

44

Møter og kurs

48

Bransjeregisteret

50

Kalender

SKOLE

Fysisk aktivitet som pedagogisk læringsmetode er temaet for den vitenskapelige artikkelen i dette nummeret

av Fysioterapeuten. Aktiv læring skapte ifølge elever og lærere en mer variert, meningsfull og aktiv skoledag.

Foto: Elisabeth Tønnesen

SKOLEHELSETJENESTEN

– Grip

muligheten! Det er oppfordringen fra

regionleder Karianne Bruun Haugen.

SYNLIGHET

Det er mål nummer én

for Merete Tønder, psykomotoriker-

nes nye faggruppeleder.

COCHRANE

Tilpasset trening kan

redusere utmattelsessymptomer

ved CSF/ME.

12

20

5

30

Det er en myte at nålebehandling

er harmløst.

Side 9